klik-klik

Klik Me

Must Look

Thursday 1 December 2011

Kuew Teow Goreng



Tak tahu nak masak apa..selepas ambik anak-anak kt umah opah..singgah kat Pasaraya Darul Salam Presint 9 utk beli barang dapur sebab kat dapur lauk pauk memang dah xder..so aku memang suka beli barang kat situ disebabkan harganya perpatutan..beli cikit2 pun habis gak la RM50.

Pastu nak masak nasi macam x der nafsu nak makan nasi lak malam nie..so aku tanya papa nak makan apa..papa cakap apa2 jer..aku suka sebab papa x kisah makan apa pun so aku masak kuew teuw gorenglah..sebelum nie aku x pernah masak menu ni ntah kenapa sbb bila pegi kedai x terbeli lak benda alah nie..ngan tiba2 jer tadi terbeli..so dinner kami malam ni keuw teow goreng jerlah..cara masaknya sama jerlah ngam meehoon n mee..

Bahan2..
sebungkus kuew teow
3 ulas bawang merah
2 ulas bawah putih
1 btg carrot
isi ayam
1 biji telur
2 sudu cili kisar
secubit garam
kicap (secukup rasa)
sos tiram (secukup rasa)

cara menyediakan

-tumbuk bawang putih,bawang merah.tumis bahan tersebut dan juga cili giling,tumis sampai nak bau
- masukkan ayam dan juga carrot...masukkan kicap,sos tiram, garam dan juga telur.
-last sekali masukkan kuew teow..goreng sampai mesra...
- angkat dan hidangkan...

No comments:

Post a Comment